Cele mai noi probleme cu Aeroportul Otopeni îl fac să arate ca o haltă

de: Răzvan Băltărețu
03 01. 2020

București are un singur aeroport și acesta ar trebui să fie și internațional. Din când în când apare însă câte o problemă care ți-l arată așa cum e: o aerogară care ar putea trece drept domestică pentru majoritatea țărilor din Europa. Pe 3 ianuarie au fost dificultăți la care probabil nu te-ai fi gândit.

Înainte și după sărbători se întâmplă un lucru previzibil: tranzit mai mare ca niciodată. Implicit, aeroportul e un nod de transport foarte important. Și acesta e un element la care nu s-au gândit cei care îl au în administrare. Astfel, pe 3 ianuarie, Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni a avut probleme cu distribuirea bagajelor de cală către avioane.

Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti (CNAB) susține că numărul mare de bagaje de cală predate de pasageri a determinat aglomerări la ghişeele de check-in. Și ca scuză poate servi foarte bine, doar că, dat fiind specificul perioadei, problemele acestea puteau fi prevenite. CNAB susține că numărul de bagaje „a fost mult peste nivelul unei zile obişnuite”. Ceea ce e firesc.

Un aspect mai important al problemei e semnalat tot de CNAB: încărcarea incorectă de către personalul agenţilor de handling. Astfel, a fost un mix între incapacitatea de-a anticipa și lipsa pregătirii angajaților. Și asta demonstrează și bilanțul pe 2019.

Pe partea tehnică a mai fost o problemă. Au fost înregistrate şi căderi repetate de tensiune pe reţeaua electrică care alimentează aeroportul. Asta a dus la întreruperi ale altor sisteme din terminal. Poți adăuga problemele din 3 ianuarie listei mai lungi pe care am făcut-o. Am înșirat motivele pentru care acest aeroport distruge nervii românilor.

Aeroportul Otopeni e ca TAROM: fără speranță

Începutul anului a venit și cu o estimare de la TAROM: pierderi de 171,37 milioane lei pentru 2019. Asta în condițiile în care veniturile totale ale companiei de stat au fost de 1,51 miliarde lei. Cheltuielile s-au ridicat la 1,68 miliarde de lei.

În egală măsură, sunt pierderi și la alte companii de stat. Pierderile Metrorex au fost de 102,79 milioane de lei în 2019. CFR Călători a avut în 2019 pierderi de 354,50 milioane de lei în condițiile în care a înregistrat venituri totale de 2,27 miliarde de lei și cheltuieli de 2,63 miliarde de lei. Au fost alocate investițiilor 340 milioane de lei.